Viskas kinta...
Omnia mutatur, noset mutatur in illis.
(Visi daiktai kinta - ir mes kintame su jais).
Matthios Borbonius, Delicie Poetarium, Germanorum, i.685Kuri sritis "karšta" "Internet" tinkle? Prieš 16 metų krepšinio treneris Bernis Ebersas pradėjo perpadavinėti AT&T tarpmiestines telefonų linijas. Jo firmelė klientus aptarnavo geriau ir pigiau nei pati AT&T. Ir jo verslas buvo toks sėkmingas, kad ji plėtėsi viską supirkdama ir susijungdama su kitomis, kol sukūrė "WorldCom" imperiją.
Ar naršyklės ką nors reiškia?
Apie paskaitykite ir papildomaiAr sumeluosiu, jei pasakysiu, kad "Microsoft" skuba išleisti "Windows 98", kol valstijos ir federaliniai teismai neužkibo ant jų, "Netscape" skuba programuotojams išdalinti "Communicator" pradinius tekstus iki to laiko, kol scenoje pasirodys "Windows 98" ir pastatys kryžiuką visiems naršyklių karams, "Intel" skuba perdaryti kompiuterio vidų, kol mes pradėjome klausinėti, o ką mums daryti su ta ugnies stichija. "America Online" kelia mokesčius ir ginasi teismuose nuo prasto serviso, IBM ir "Microsoft" skuba pradėti prekybą Tinkle - tačiau net ir parduodamos tiesiai nedaro nuolaidų kainoms ("Dell" firmos įvesta mažesnės kainos, jei perkama Tinkle, idėja yra pustoma vėjų tarsi Nidos kopų smėlis). "Sybase" praranda taškus, "Informix" nesulaukia Volstryto dėmesio ir "Oracle", chmmm, kuri nėra pati savimi praeitą ketvirtį sumažėjus pardavimams.
"Internet" sritis vystosi taip sparčiai, dideli skaičiai nuolat krenta žemyn ir vėl pakyla. Šis metas mus, išdidžius ir pasipūtusius, neša vis pirmyn, pirmyn - tarsi koks putojantis kalnų upokšnis link pažadėtosios žemės. Mes slystame paviršiumi, tarsi plokšti akmenukai vandens paviršiumi. Bet sustokim nors akimirką žavingą, kad suspėtume apsižvalgyti, kodėl vyksta taip, o ne kitaip.
Ek, vistiek šypsokimės kiekvienam, kurį sutiksite. Užbaikite visus darbus - atėjo laikas nuotraukai. Netrūkčiokite pečiais kol žiūrite į fotoobjektyvą. Pamąstykite apie kelis dalykus:
1. WWW naršyklės nieko nereiškia.
Visas tas triukšmas apie "Microsoft" ir "Netscape" naršyklių kovą nėra dėl pačių naršyklių. Šioms firmoms tėra svarbūs MES ir galimybė mums parduoti įvairius KITUS gaminius. Jie nori mums įkišti katę maiše. Naršyklė tėra Trojos arklys, su kuriuo jie tikisi įjoti į miestą pro atidžiai saugomus vartus. Šitai turėtume iškart suprasti.
Bet tada nesuprantama štai kas - jei mes tai jaučiame, kodėl vistiek nerimstame dėl naršyklių? Dėl sportinio įkarščio, ko gero, - ir čia yra daug daugiau įdomesnių trasų nei buvo Žiemos Olimpiadoje. Tai jau tikrai... Bet kol mes pasirenkame, už ką sergame ir visa gerkle jam šaukiame "Pirmyn!", į Voratinklį įsipainioja jau nauja "Internet" naudotojų karta. Jiems jiem "iki lemputės", kokia ten ikonytė kampe - jie paprasčiausiai naudos tai, kas padėta jiems panosėje. Ir kas gi jiems kyštels tą saldainiuką? Tas, kuris sugebės naujų kompiuterių darbalaukyje padėti naršyklės ikoną ir ką jiems "įduos" "Internet" paslaugų tiekėjas.
Tad.... Galbūt, naršyklės kažką reiškia?
2. "Internet" yra tikrai kažkas labai svarbaus.
Tai nėra savotiška romantika ar kažkokia meilė. Likim ir toliau skeptikais, netgi cinikais, įtariais seniais, kokiais buvome visada. Iki šiol daugiau nei 90 % visų "naujovių" Tinkle tėra tik dūmas, kuris išsisklaido stipresniam vėjui papūtus. Bet išgyvendamos ar numirdamos - jos palieka pėdsakus, vedančius į ateitį.Daug didelių firmų bando dominuoti Tinkle paprasčiausiai jo nenaudodamos. Ir kodėl jos turėtų tai daryti? Jos turi tiek daug kitų rūpesčių, kad Voratinklis tėra tik viena jų strategijos šaka. Visiška priešybė yra mažos, familiarios su Tinklu firmelės. Mes visi girdėjome apie šių dienų Pelenes - "Yahoo!", "Amazon" ir "Virtual Vineyards". Kiekvienai jų tenka bent po 10 firmų, tai darančių - tiesiog aplipusių jas. Ir jos skuba kurti naujoves, jungtis, daryti sandorius ir kurti modelius, kurie metų metams apibrėš Tinklo veiklą.
Tai atrodo šauniai, - šypsokitės, nejudėkite - aš darau jūsų nuotrauką. Viskas!
Ir kai ši kompanija spalio mėn. už MCI paklojo 30 mlrd. dolerių tapo aišku, kad Ebersas nori valdyti visus laidais keliaujančios informacijos greitkelius. 1996-aisiais kartu su vienu pirkinių (MES Communications) kaip priedą jis gavo ir "UUNet". Iš pradžių jis manė, kad parduos šią vien "Internet" paslaugas tiekiančią firmą. Ir iš tikro, kam telefonistui kompiuteriniai tinklai? Ebersas neturi jokio techninio išsilavinimo ir iki šiol nesinaudoja kompiuteriu. Bet jis moka naudotis telefonu. Ir jis tikėjo, kad dideli pinigai byra iš tarpmiestinių pokalbių, o ne už kažką neaiškais vadinamo Voratinkliu.
Bet su "UUNet" "WorldCom" tapo didžiausia pasaulyje ISP. "UUNet" vadas Džonas Sidgemore (dabar dešinioji Eberso ranka) įtikino Ebersą, kad "WorldCom" galės informacijos greitkeliuose prilygti "Microsoft".
Iš elektroninio pašto praeitais metais buvo uždirbta 30 mlrd. dolerių, o prognozuojama, kad 2000-aisiais ši suma padidės iki 65 mlrd. (t.y. 82,8 mln. vartotojų išsiųs 6,6 trilijonus laiškų). Bet tai jau nėra "karšta" sritis, nes tarpmiestiniai skambučiai jau dabar uždirba 90 mlrd. dolerių - triskart daugiau, nei el. paštas. Kas būtų, jei visi jie pradėtų vaikščioti pigesniu "Internet" tinklu? Jei visi ryšiai vyks IP protokolu? Tada didžiausią ISP kapšo dalį pripildys ne el. paštas, ne Voratinklio naršymas, bet iki skausmo pažįstamas ir senas, kaip žmonija, balsas. Ar tai nepajuto "Telekomas" kartu su žmonių grobstymu gąsdindamas visus ISP "Internet" tinklu?
Makaronai kartu su NT
Aš pralošiau. Manau, kad turiu žinių visose srityse. Aš perskaičiau visus straipsnius, kuriuos tik įstengiau gauti. Mano šiukšlių dėžės išvežimui savaitgalį gali prireikti atskiro sunkvežimio.
Aš kasryt gaunu tiek daug spaudos leidinių, kad jie netelpa į krepšį, kurį visur tampau su savimi. Kai vasarą važiuoju į gintarinį pajūrį, su savimi vežuosi atskirą krepšį su popieriais skaitymui.
Kur tik benuvykčiau, jei tik turiu ryšį su "Internet", kelis kartus per dieną perbėgu per 10-15 WWW svetainių, kad įsitikinčiau, kad nieko nepraleidau. Man reikia informacijos apie viską - produktus, technologiją, pardavimus, finansus. Aš esu informacijos gniužulas, nes tokiu turiu būti. Kitaip sakant, aš skaitau tiek daug, nes tai mano darbas.
Bet aš pražiopsojau naują "Microsoft" naudojamą prekiavimo būdą - o jis yra DIDINGAS. Jis kitoje avižinių dribsnių dėžutės pusėje!
Jau galite nueiti į maisto prekių parduotuvę ir, nusipirkę tris mėgiamos košės dėžutes, nuplėšti etiketes su įrašu, kad "geriausia suvartoti iki 1998 m. balandžio 1 d." ir už 4.99 dolerio galėsite gauti bet kurį iš sąraše pateiktų "Microsoft" produktų, kurie pradžioje kainavo maždaug po 32 dolerius - šiandien jie kartais pigesni už pačią košę.
Visa tai privertė mane susimąstyti. Jei tai gali "Microsoft", tai kodėl tuo neužsiima kitos firmos? Geriau būčiau net nepagalvojęs, nes parėjusi žmona parnešė CD-ROM, kurį veltui gavo pirkdama rašaliuką HP spausdintuvui. Jei taip bus ir toliau - mūsų gyvenimas bus šviesus. Įsivaizduokime, kad skaičiuokles nusipirksime kartu su skalbimo milteliais - gal jie padės išskalbti kai kuriuos nešvarių pinigų skaičius.
Tačiau yra ir sunkumų. Niekaip nerandu NT 5.0 tinkančios pirkinių dėžutės. Ar tai negalėtų būti alyvuogių statinaitė? Ant jos galima būtų užrašyti: "Alyvuogės ir NT padės duomenims keliauti tinklu". Žinoma, galimi sutrikimui serviso ir palaikymo srityse. Pavyzdžiui, į makaronų dėžutę galima įmesti nemokamą NT palaikymo kuponą, kuris būtų tarsi koks prizas (geriau, jei dar ne lėkštėje). O gal "Microsoft galėtų išleisti tuos pačius pinigus parduodamas programinę įrangą įprastiniais kanalais - ne vien košės ir makaronų dėžutėse?
Pusfabrikačiai
Ieškok geriausio...
Kompiuterių poveikis mums
Pasakykite tai mano avatarui
Mano sielos grobikai
Kam Elizai Internetas?
Informacijos ekologija
Į ką iškeisčiau muilo operas?
Naršyklių kova
Jie vėl čia!
Vartiklis