Kalnų Senis ir asasinai
Skaitykite apie asasinus ir tamplierius
Šis straipsnelis puikiai pademonstruoja paplitusį klaidingą supratimą apie Kalnų Senio
asasinus. Nors, nepaisant gausių ir dažnai akivaizdžių klaidų, jį įdomu paskaityti. Tačiau
(prieš ar po to) būtina perskaityti papildomus komentarus.
Baimės ratas. Užnuodyti hašišu
1087 m. Šiaurės Persijoje ėmė garsėti Chasanas ibn Sabachas, turėjęs didelę įtaką
turkų sultonui, kurio klajokliai užgrobė Iraką, Persiją ir Siriją. Dėl intrigų Chasanas turėjo
palikti rūmus ir išvykti į tremtį. Ši nemalonė ir tapo Chasano kelio į didybę pradžia.
Laivas, kuriuo keliavo Chasanas, pateko į didelę audrą, ėmė skęsti. Vilčių išsigelbėti
buvo vis mažiau, bet įvyko stebuklas: vis Chasanas kreipėsi į Alachą, audra nurimo.
Toks sutapimas pakerėjo su Chasanu plaukusius žmones, ir jie tapo pirmaisiais naujojo
mokytojo bendražygiais.
Išsilaipinę krante jie ėmė verbuoti naujus žmones. Keliaujant Šiaurės Persija Chasanui
pavyko palenkti į savo pusę daugybę žmonių, kuriuos jis apginklavo ne vien žodžiais, bet
ir kalavijais.
Greitai subūręs ištikimą ir kovingą armiją netikėtai užgrobė Alamuto (Erelio lizdo)
tvirtovę, tokią, regis, neįveikiamą kalnų pilį ant uolos viršūnės Irako pasienyje. Tą pilį
Chasanas pavadino Turtų namais. Po tų įvykių gretimos šalys pirmąkart išgirdo apie
Kalnų Senį. Taip Chasaną ėmė vadinti bendražygiai.
Chasanas sukūrė septynis religinius laipsnius ir asasinų kodeksą. Pats sektos
pavadinimas kilo iš arabiško žodžio "hašišiyyvūn", kuris reiškia "hašišo vartotojai".
Chasanas sukūrė psichologinio žmogaus paveikimo teoriją: reikia išaiškinti žmogaus
charakterį, įgyti kandidato į asasinus pasitikėjimą pataikaujant jo aistroms, sukelti
abejones Korano tiesoms, vėliau išgauti visiško paklusnumo priesaką. Dar jam reikia
išlaikyti egzaminą iš išklausyto teorijos kurso, ir tik tuomet kelias į sektą atviras.
Chasano pasekėjai sudarė dvi grupes: pasiaukojančių (fedafių) ir ieškotojų. Pirmieji buvo
pagrindiniai užsakytų žmogžudysčių vykdytojai. Jie nevengdavo pavojų ir nesvarstydami
aukojosi Kalnų Seniui. Kai auka jau būdavo žinoma, fedafis, apsirengęs baltais rūbais su
raudona juosta (spalvos reiškė nekaltybę ir kraują), vykdavo atlikti užduoties. Kartais tai
trukdavo savaites ar mėnesius. Fedafių sulaikyti negalėjo jokia jėga - užduotis visada
būdavo įvykdoma.
Tai ne išsigalvojimas. Kaip pavyzdį galima pateikti puikiai asasinų surežisuotą ir įvykdytą
galingo Europos feodalo Konrado Monferatskio nužudymą. Šis feodalas ilgą laiką užėmė
svarbią vietą Bizantijos imperatoriaus rūmuose, vėliau gerai pasitarnavo per Kryžiaus
žygio karą su sultonu Salach`ad Dinu dėl Tyro miesto, o 1190 m. tapo Jeruzalės
karalystės valdovu. Galima tik spėlioti, kuo feodalas užsitraukė Kalnų Seniuo nemalonę,
bet 1192 m. balandžio 28 d. jį nužudė du asasinai.
Kad galėtų prieiti prie karaliaus, jiedu pasikrikštijo ir kantriai laukė patogios progos. Kartą
religinių apeigų metu jie netikėtai užpuolė Konradą ir dūrė durklu. Vienas užpuolikų buvo
nukautas vietoje, o kitam pavyko pasislėpti. Sužinojęs, kad iš šventyklos išnešė dar gyvą
Konradą, antrasis asasinas prasiskverbė į karališkuosius miegamuosius ir ten užbaigė
pradėtą darbą. Po to pats pasidavė apsaugai ir greitai mirė kankinių kameroje, neištaręs
nė žodžio. Pikti liežuviai tvirtino, kad prie Konrado nužudymo prisidėjęs anglų karalius
Ričardas Liūtaširdis, pavydėjęs Jeruzalės karaliui šlovės ir todėl pasamdęs žudikus....
Kokiais metodais Kalnų Senis pasiekdavo tokio besąlygiško atsidavimo? Atsakymas
slypi sektos pavadinime. Vienoje iš Persijos provincijų apsuptas kalnų glūdi garsus
Mulebos slėnis, į kurį pašaliniams patekti praktiškai neįmanoma.
Ten ir buvo įsikūręs Kalnų Senis. Slėnyje žydėjo puikūs sodai, o paviljonuose gyveno
kerinčio grožio moterys. Išrinktą pavojingai užduočiai atlikti žmogų Kalnų Senis
priversdavo prisirūkyti hašišo, o po to nugabendavo į slėnį, kuriame šis tarsi rojuje
mėgaudavosi gražuolių meile, prabanga bei puikiu maistu. Nelaimingasis tikėdavo
pakliuvęs į rojų, ir tai jam kiekvieną dieną buvo įrodinėjama. Po kelių dienų vėl duodavo
hašišo ir sugrąžindavo į realų pasaulį. Malonumų soduose pabuvojusio jaunuolio Kalnų
Senis klausdavo: "Kur tu buvai prapuolęs tas dienas, drąsusis mano brpli?". Jaunuolis
atsakydavo: "Aš buvau rojuje jūsų valia". Ir visiems papasakodavo nepaprastus savo
nuotykius, sukeldamas kitų pavydą bei susižavėjimą. Ir tada Senis pasakydavo:
"Pranašas pasakė, kad kiekvienas, kuris gina savo kunigaikštį, pakliūna į rojų. Jei
vykdysi mano įsakymus, tavęs laukia amžinas gėris".
Kai Kalnų Seniui būdavo reikalingas atsidavęs žmogžudys, pasirinkdavo žmogų, buvusį
malonumų soduose. Jis įvykdydavo užduotį, tikėdamasis pažadėto rojaus gyvenimo,
dabar jau amžino. Ir tai vyko prieš 800 metų!
Grįžkime prie paties Chasano ibn Sabacho. Jis organizuodavo tiksliai siplanuotas
žmogžudystes, norėdamas sukelti baimę karūnuotoms asmenybėms bei užtikrinti
absoliučią slaptą valdžią musulmoniškame pasaulyje bei sektoje. Vienas iš stambių
arabų feodalų, nusprendęs sunaikinti asasinus, po kelių dienų prie savo lovos rado
durklą ir raštelį: "Tai, kas padėta prie tavo galvos, gali atsidurti tavo širdyje".
Kalnų Senis, nepaisydamas savo garbingo amžiaus, troško vis daugiau kraujo. Jis pats
nužudė abu savo sūnus, antrąjį už tai, kad šis vartojo alkoholinius gėrimus. Savo ilgą
gyvenimo kelią Chasanas ibn Sabachas baigė būdamas 91 metų, išlikęs blaivaus proto
ir aiškios mąstysenos.
Mirus sektos įkūrėjui, sekta neiširo, net sustiprino savo galybę. Gyvuoja legenda, kad
kartą turkų sultonas atsiuntė pasiuntinį su įsakymu, kad asasinai jam paklustų. Naujas
Kalnų Senis pasiuntinio akyse ėsakė dviem fedafiams šokti žemyn nuo pilies bokšto, ir
jie nedelsdami tai padarė. Po to naujasis sektos vadovas kreipėsi į turką: "70 tūkst. tokių
pasekėjų paklūsta man. Tai mano atsakymas jūsų valdovui".
Sekta aktyviai dalyvavo politiniame Europos gyvenime. Konradas Monferatskis buvo tik
pirmoji žmogžudžių iš Rytų auka. Nuolatinėje baimėje gyveno ir Prancūzijos karalius
Pilypas Augustas. Vokietijos imperatorius Frydrichas II (garsiojo Frydricho Barbarosos
giminaitis) buvo Romos popiežiaus atskirtas nuo bažnyčios, nes pasamdė asasinus, kad
nužudytų Bavarijos hercogą. O pats Frydrichas kaltino Austrijos ekshercogą, norėjusį jį
nužudyti pasitelkus tos pačios sektos agentus. 1158 m. Frydricho Barbarosos valdose
buvo sugautas arabas, bandęs nudurti imperatorių.
Tarp Europos valstybių vadovų augo tarpusavio nepasitikėjimas, o dėl to vis labiau klestėjo asasinų valdžia.
XII a. pradžioje Alamuto pilyje prasidėjo kova dėl naujo Kalnų Senio vietos: asasinai
pjovė, nuodijo ir smaugė vienas kitą. Net tėvai vengė savo vaikų. Kitų tautų kantrybė
pasiekė kulminaciją. 1256 m. mongolai su Chulagu-chanu priešakyje šturmu užėmė
Alamuto tvirtovę. Taip baigėsi kraujo kelias asasinų tvirtovėje. Legenda byloja, kad kai
kuriems sektantams pavyko pabėgti į Indiją. Jie įkūrė žmogžudžių - Juodosios Kali
dievaitės tarnų - kastą. Ši kasta iš tiesų gyvavo ir buvo žinoma smaugikų (tchagi) pavadinimu.
Asasinai vėl buvo prisiminti, kai vykdė bausmę tamplierių ordino magistrui
Žakui de Molė. Įdomu tai, kad ordinas buvo įkurtas XII a. pradžioje Jeruzalės karalystėje.
Palyginti su tamplieriais asasinai buvo tiesiog neturtingi giminaičiai. Tamplierių riteriai diktavo
sąlygas monarchams ir valdė pusę Europos. Turtas ir išpuikimas juos pražudė.
Prancūzų karalius Pilypas Gražusis nusprendė turtą užgrobti. Deja, 1310 m.
ordino magistras, pritariant Romos popiežiui Klemensui V,
buvo sudegintas Paryžiuje.Degdamas lauže jis prakeikė ir išpranašavo karaliui bei popiežiui mirtį dar tais pačiais metais.
Pranašystė išsipildė. Istorikai mano, kad tai tamplierių draugų - asasinų darbas.
Mūsų laikais tiesioginiai Kalnų Senio ainiai - "Nazairi izmaili" - musulmonų sekta izmailitai,
kuri galnet neprisimena baisiųjų savo protėvių. Šiai taikiai organizacijai vadovauja
Karimas Aga Chanas IV, įgijęs išsilavinimą viename Anglijos universitete.
Bet ir Chasanas ibn Sabachas pradėjo nuo pamokslų bei stebuklų.
Parengė L. Šomka
Odorikas - misionierius į Kiniją
Odorikas iš Pordenonės (Odorico Mattiussi , apie 1286-1331) arba
Odorikas Friulietis vėlyvųjų Viduramžių italų pranciškonų vienuolis ir misionierius,
aplankęs Indiją, Sumatrą, Kiniją. 1775 m. beatifikuotas.
Gimė išeivių iš Bohemijos šeimoje Villanovos kaimelyje (dabar Pordenonės dalis) Italijos
Friulo regione. Pradžioje priklausė pranciškonų vienuolynui Udine. Kai pasklido žinios apie Jono iš
Monte Korvino sėkmę Kinijoje, Odoriką, kartu su kitais klierikais, išsiuntė į Pekiną, kad jam
padėtų. Ši jo kelionė truko maždaug 1316 - 1330 m. Savo veikale jis nuodugniai aprašo savo
kelionę per Veneciją, Konstantinopolį, Trapezuntą, Erzrumą, Tebrizą, Jazdą ir Ormuzą (Persijos
įlankoje). Laivu pasiekė Bombėjaus apylinkes (Thana). Čia iškasė musulmonų valdytojo nužudytų
vienuolių kaulus ir juos toliau gabenosi kaip relikvijas. Malabaro pakrante pasiekė Ceiloną ir
aplankė apaštalo Tomo koplyčią Mailapure (netoli Madraso).
Tada per salų (įskaitant Sumatrą) grandinę bei Vietnamą pasiekė Taivanio įlanką. Siamyne
įsteigė du pranciškonų vienuolynus, kur palaidojo iš Indijos atsivežtus kankinių palaikus. Tada
patraukė į šiaurę, į Pekiną, kad susitiktų su misionieriumi Jonu.
Pekine išbuvo 3 m. (1324-27), o tada sausuma
(matyt per Mongoliją [presbiterio Jono žemę],
Persiją [pastebimi jo pėdsakai Millestorte, kadaise pagarsėjusios kaip asasinų kraštas]) grįžo į tėvynę, apsistodamas Padujoje, kur
1330 m. gegužę vienuoliui Viljamui iš Solagna padiktavo savo kelionių istoriją. Norėjo vykti pas popiežių į
Avinjoną, tačiau Pizoje susirgo karštlige ir, pasiekęs Udiną, mirė. 1881 m. Pordenonėje jam pastatytas puikus memorialas.
Jo kelionės aprašyme gausu kinų gyvenimo detalių, pvz, apie moterų kojų bintavimą, žuvų
gaudymą su kormoranais ir paprotį auginti ilgus nagus. Tikri faktai painiojami su išmanytais, ypač aprašant Indonezijos salas.
Nacistų okultizmo tėvas
Rudolfas Zebotendorfas (Rudolf Freiherr von Sebottendorff, tikr. vardas
Adam Alfred Rudolf Glauer , 1875-1945) vienas vokiečių okultistų, Tule organizacijos, iš
kurios kilo daug nacionalsocialistų partijos narių, įkūrėjas. Priklausė masonams, praktikavo sufijų
meditacijas, tikėjo astrologija,
numerologija ir alchemija.
Gimė mašinisto šeimoje iš Drezdeno. 1900 m. dirbo techniku Egipte, o vėliau apsistojo
Turkijoje, kur dirbo inžinieriumi. Ėmė domėtis masonais bei teosofija, atrado
numerologiją, kabalą
bei sufizmą, atstovaujamą bektašių ordino, kurio nemažai narių buvo artimi
Šabtajaus Zevi
pasekėjams. Apie 1912 m. pajuto, kad pasiekė raktą dvasiniam suvokimui.
Po Pirmojo Balkanų karo, kurio metu kovėsi už turkus ir buvo sužeistas, 1913 m. grįžo į
Vokietiją. 1916 m. įstojo į slaptą Vokiečių ordiną ir gavo Ordenmeister titulą. Miunchene
1918 m. rugpjūčio 17 d. įsteigė Tule draugiją, kurios nariai netrukus įsteigė Vokiečių darbininkų
partiją, kurios nariu 1919 m. tapo A. Hitleris.
1920 m. partija persivadino nacional-socialistine darbo partija.
Knygoje Kas buvo iki Hitlerio (1933) Zebotendorfas. Tule apibūdina kaip gyvuojančią pagal
rozenkreicerių principus, siekiančią sukurti Algadomą vidinę ordino šventyklą, karalystę žemėje,
visų vokiečių imperijos atgimimą. Jo idėjas vėliau išvystė A. Rozenbergas.
Zebotendorfas paliko Tulą ir vėl išvyko į Turkiją, kur paskelbė porą knygų, tarp jų pusiau
autobiografinį romaną Rozenkreicerio talismanas.
1933 m. grįžo į Vokietiją, kur jo knyga Kas buvo iki Hitlerio sukėlė A. Hitlerio nepasitenkinimą
ir jos autorių suėmė, tačiau jis kažkaip sugebėjo pabėgti ir grįžo į Turkiją. 1942-45 m. Stambule dirbo vokiečių žvalgybai.
Manoma, kad nusižudė, nušokdamas į Bosforo sąsiaurį. Tačiau yra versija, kad savižudybę
inscenizavo Turkijos žvalgyba, o jis pats išvyko į Egiptą.
Dar paskaitykite ir Nacistinės Šambalos paieškos
|