Nežabotos aistros Bažnyčią labiausiai draskė 6-9 a., kai popiežiams teko grumtis su visuotinai dvasininkiją apėmusia sekso manija. Pirmasis tą ištvirkimą pažaboti pabandė Jonas III*) (561-579), kuris 567 m. Tourse sušaukė specialų sinodą, pritarusį draudimui mylėtis tos pačios lyties asmenims. Kartu jis nusprendė uždrausti vienuoliams mylėtis su žmonomis. Bet ... ne meilužėmis! Ir atsitiko, kad už naktį, praleistą su žmona, išmesdavo iš vienuolyno ir prakeikdavo, o pasvetimoteriavę tegaudavo 100 rykščių. Be to, sinodas uždraudė palikti bažnyčios turtą žmonai ir vaikams. Imta skubiai surašinėti bažnyčios turtą. Gal pajausta, kad sielos ganytojų meilės žaidimai galėjo pabloginti finansinę padėtį. Jono III įpėdinis Pelagijus II (579-590) visą energiją skyrė parapijų turtui kontroliuoti. Gal todėl kūniška meilė įsigalėjo dar plačiau. Kronikininkai skundėsi, kad jau sunku rasti Dievo tarną, turintį tik vieną moterį... Antrasis iššūkį paleistuvystei metė Grigalius I Didysis**), prisakęs laikytis celibato. Deja, tai tepadėjo tik tiek, kad dvasininkai ėmė slapukauti, o meilės vaisius skandinti kūdrose
Dvasininkai netruko plėtoti popiežiaus mintis. 7 a. buvo sukurtas atgailos kanonas, aprašantis, kaip reikia išpirkti seksualinius nusidėjimus. Nevalingas sėklos išsiveržimas 7 d. pasninko. Jei kulto tarnas pats sau "padėjo", reikia pasninkauti 21 d.. Nutrauktas lytinis aktas baudžiamas 12 m. griežto pasninko; analinis ir oralinis seksas 7 m. Tuo tarpu skaisčios merginos suvedžiojimas tik 2 m. pasninko (o jei ji iš varguolių pakaktų ir vienerių metų). Ir tokie nusižengimai neatimdavo kunigo pareigų. Tuo tarpu homoseksualūs santykiai griežtai draudžiami ir už juos šalinama iš dvasininkų. Tačiau tai nesustabdė paleistuvavimo ir vėlesnius dekretus pasirašė Adeodatas I (615-618) bei Teodoras I (642-649). Tačiau kova su palaidu gyvenimu tęsėsi ir "naštą" ant savo pečių perėmė vienuolynai, kurių tvarką palaikė griežta regula. Ir kai atrodė, kad bažnyčia vaduojas iš sekso pančių, valdžią paėmė Jurgis III (731-741), smerkęs palaidą gyvenimą, tačiau pats neatsispirdavęs pagundai. Jis buvo pasirengęs rungtis su pačiu velniu ir sudarė sutartį su frankų valdovu Karoliu Kietarankiu, išgarsėjusiu kaip didžiausias girtuoklis, mušeika ir ištvirkėlis. Mainais už Šv. Sosto apsaugą, Karolis pareikalavo teisės valdyti vienuolynus. Vos juos gavęs, pavertė oficialiais viešnamiais, pajamos iš kurių buvo skirtos frankų karių išlaikymui Romoje. Laisvalaikiu karalius smaginosi ... su vyskupais. Seksualinis palaidumas tarp dvasininkų taip įsivyravo, kad jam pašalinti prireikė kelių šimtmečių. Religiniai ištvirkavimai Štai pas Herodotą minima, kad faraonas Cheopsas Didžiąją piramidę pastatė už prostitučių uždirbtus pinigus. Tačiau tai buvo kitokia, dievų globojama, prostitucija, - teigia Venus... (žr. >>>>> ) Dauguma senovės kultų tvirtai jautė ir naudojosi ryšiu tarp religinės ir lytinės ekstazės. Pvz., senovės Egipte kasmet buvo keliamos orgijos pagrindinių dievų (Ozyrio, Izidės, Priapo) garbei. Jų žyniai mokė, kad pavasarį, kai Saulės dievas Ozyris apmirusiai gamtai gražina gyvybę, o žemei ir žmonėms vaisingumą, jis įžengia į Jaučio žvaigždyną. Ozyrio simboliu buvo jautis, o Izidės karvė, tad nesunku numanyti, kaip buvo švenčiama tų dievybių sąjunga.. Prie egiptiečių žodžio apis (jautis) pridėjus švelnumą reiškiantį priešdėlį pri- gaunamas priapas. Taip vadintas šventasis Ozyrio vaisingumo organas, su kuriuo ir sietas Priapo kultas. Yra manančių, kad jisai į Egiptą atėjo iš Asirijos ir Chaldėjos, kur tasai dievas vadintas Falu. Per pavasario lygiadienį Egipte švęstas Ozyrio gimimas. Paprastai virš iškilmingos eisenos stūksojo didžiulė Ozyrio skulptūra, kurios falas buvo triskart didesnis už patį kūną kas simbolizavo neišsenkamą apvaisinimo galią. Herodotas rašo, kad egiptietės, matydamos tokį milžinišką falą, kaipmat susijaudindavo, krisdavo į ekstazę ir, viešai nusiplėšusios nuo savęs drabužius, versdavo vyrus tuoj pat pasimylėti. Pierre Diufuras knygoje Prostitucijos istorija rašo: Šių religinių orgijų metu žyniai nešdavo simbolinę moters lyties organo formos vėtyklę ir tau - mamiškąjį falo formos raktą. Gebantį atidaryti bet kokias duris. Deivės Izidės garbei keliamos orgijos metu paskui ją simbolizuojančią karvę eidavo žynė, aukštai iškėlusi auksinę urną, iš kurios kyšojo didelis falas. Vos ceremonijai įpusėjus, susijaudinę jos dalyviai ir stebėtojai pradėdavo laukinę kūniškų aistrų orgiją... Gražios jaunos mergaitės egiptiečių dievybei savo pirmąją auką atnešdavo padedamos deivės tarnų žynių, kurie iš mergaičių gautus pinigus neva perduodavo pačiai Izidei. Būtent Egipte atsirado visi įmanomi lytinio akto technikos elementai, išlikę ir iki šių dienų. Pvz., vienas svarbiausių ritualų Izidės šventykloje buvo ... minetas, kuris kažkodėl dabar vadinamas prancūzų išradimu. Egiptietiškas minetas vėliau išplito tarp kitų to meto kultūrų toji technika įamžinta senovės indų, etruskų ir romėnų meno kūriniuose. Tačiau senovės pasaulyje minetas neturėjo nieko bendra su seksualiniu pasitenkinimu. Lūpos simbolizavo alsavimo, o kartu ir sielos (arba dvasios) įėjimo ir išėjimo vartus. Lyties organai visada buvo vaisingumo ir materialiosios gyvybės pradžios simbolis. Taigi, mineto metu jie priima vienas kito savybes; šis aktas taip pat simbolizuoja dvasinio ir materialiojo pradų sąjungą. Arba, anot senovės kinų, dao pasekėjų, dviejų priešybių, inio ir janio (šviesos ir tamsos, gėrio ir blogio, vyro ir moters) vienybę...
Masinės šventės (orgijos) buvo švenčiamos jau priešistoriniais laikais, iki atsirandant santuokos sąvokai, kai dar nebuvo moralės normų. Todėl moteris, atsiduodančias už šiltą kailį ar valgį, vargu ar galima vadinti prostitutėmis. Etrurijoje jos vadintos lupa vilkėmis. Viena tokių vilkių buvo ir Romos įkūrėjų dvynių Romulo ir Remo žindyvė Akija Laurencija. Garsioji tikros vilkės, žindančius vaikus savo pienu, skulptūra jos alegorinis atvaizdas. Akija Laurencija buvo labai populiari tarp įvairaus sekso mėgėjų, tad jos namai, kur vilkė atsiduodavo visiems norintiems, buvo pavadinti lupinariumi (vilkės guoliu; dabar ši sąvoka reiškia viešnamį). Akijai Laurencijai mirus, jos garbei prie visų šalies lupinariumų pradėtos rengti siautulingos šventės luperkalijos. Jų metu vykdavo tokios nežabotos orgijos,kad netrukus Romos senatas jas uždraudė. Visuotinis ištvirkavimas buvo ypač populiarus švenčių, rengtų deivės Izidės garbei ir kurias romėnai perėmė iš egiptiečių, metu. Tas šventes, vadintas iziadėmis, aprašė istorikas Apulėjas veikale Auksinis asilas. Persirengėlių procesija paskui žynius, kurie nešė auksinį falą su Izidės atvaizdu, eidavo į šventyklą. Ten prasidėdavo deivės garbinimo apeigos seksualinės orgijos. Įdomu, kad Izidės žyniai vadovavo ir per bakchanalijas. Čia pagrindinę procesiją pradėdavo jaunuoliai, nešini vynuogių kekėmis papuoštais indais su šviežiu vynu. Iš paskos eidavo moterys su vaisių prikrautais krepšiais ir gėlių puokštėmis. O toliau fleitomis ir cimbolais grojančios merginos, kurias lydėdavo persirengėliai satyrai, faunai, selenos, panai, nimfos, bakchantės išsitaršiusiais plaukais ir specialiais šventiniais drabužiais, atveriančiais smalsuolių žvilgsniui visa, kas paprastai slepiama. Šią triukšmingą minią lydėdavo ori vadinamųjų falų nešėjų eisena, kurią sudarė dvi vyrų grupės: vieni atvirai miniai demonstravo išpuoštus falo muliažus, odiniais diržais pririštus prie klubų, kiti didžiulius žmogaus ūgio medinius falus, papuoštus gėlių girliandomis ir vynuogių kekėmis, iškilmingai nešė pritvirtintus prie ilgų karčių. Atvykus į paskirtą vietą, gražiausio falo nešėjas išimdavo iš rožiniais papuoštos dėžės dievo Bakcho statulėlę, pagarbiai ją padėdavo prie šaltinio, o 14 gražiausių merginų paaukodavo dievybei išvakarėse paskerstą kiaulę. Tada bakchanalijos dalyviai puldavo vaišintis vynu ir vaisiais. Vynas, meilūs apsikabinimai ir tarsi netyčinės draudžiamų kūno dalių glamonės įkaitindavo aistras, ir netrukus visi atsiduodavo kūniškos meilės siautuliui. Apgirtę ir aistros apimti vyrai nekreipdavo dėmesio, kas atsidurdavo jų akiratyje žmona, sesuo ar suaugusi duktė, ji kaipmat buvo parverčiama ant žemės ir abu nesivaržydami malšindavo aistrą. Bakchanalijų metu tai nebuvo laikoma nuodėme, tačiau kasdieniame gyvenime už tokį sanguliavimą būdavo griežtai baudžiama. Kitos populiarios romėnų vilkės Floros garbei, dar jai besant gyvai, buvo švenčiamos floralijos. Flora buvusi tokia graži, kad ją įsimylėjo Tarucijus, vienas turtingiausių Romos patricijų, ir netrukus ją vedė. Romiečiai vilkę Florą paskelbė augmenijos bei vaisingumo globėja ir jai skirtas floralijas visa imperiją švęsdavo ypač siautulingai. Neretai įvairių dievų ir deivių garbei skirtos orgijos įgaudavo tokį mastą, kad Romos senatas ne kartą mėgino jas uždrausti. Visiškai išgyvendinti tas ydingas senovės tradicijas buvo pavykę tik imperatoriui Doklecianui. Tačiau po jo mirties liaudis greitai prisiminė bakchanalijų, iziadžių ir kitokių orgijų tradicijas, kurios gyvavo dar kokius tris šimtus metų. Tačiau ir galutinai uždraudus bakchanalijas, romėnai nesugebėjo užmiršti savo protėvių papročių. Netrukus visoje imperijoje imta švęsti nauja šventė liberalijos. Ir šioje šventėje pagrindinis vaidmuo buvo skirtas falui. Vienoje tokioje liberarijoje dalyvavęs palaimintasis Augustinas rašė: Tai buvo labai nepadorus atvaizdas, kurį moterys garbino ne slapčiomis, o minios akivaizdoje... Liberalijų metu ši nuodėminga skulptūra dviračiu vežimu būdavo iš sostinės nugabenama į užmiestį ir ten, begėdiškai paleistuvaujant, garbinama.... *) Popiežius Jonas III (Giovanni Catalino, m. 574 m.) Romos popiežius (nuo 561
m.). Apie jį liko mažai duomenų, nes laikmetis sutapo su langobardų atėjimu, kai visi užrašai apie
Bažnyčios veiklą buvo sunaikinti. Jis užbaigė bazilikos statybą (dabar **) Grigalius I Didysis (Antonello da Messina, 540-604) Romos popiežius (nuo 590 m.), šventasis. Išplėtė bažnytines žemes ir jų valdymą (Patrimonium S. Petri); pagrindė būsimą Popiežiaus valstybę. Dalį pajamų skyrė labdaringai veiklai - steigė prieglaudas ir ligonines, maitino varguomenę, išpirkinėjo belaisvius... Kūrė liturginius himnus, sudarė sakramentų apeigyną ir antifonų rinkinį. Reformavo liturgiją (Sacramentarium Gregorianum), Mišias (Ordus Gregorianus) ir bažnytinį giedojimą (Cantus Gregorianus). Įvedė privalomą visuotinį dvasininkų celibatą.
Trapistai |