IBM - tai visas pasaulis!


Nokautas!

Šioje padėtyje Garis pasidavė!
Yra dėl ko nuliųsti...



IBM - tai visas pasaulis!
IBM karščiausios naujienos

„Sodriai mėlynasis“ geria šampaną!

 Šeštoji partija

Baltieji: Juodieji:
"Sodriai  Garis
mėlynas"  Kasparovas

1.  e4     c6
2.  d4     d5
3. Žc3   dxe4
4. Žxe4   Žd7
5. Žg5   Žgf6
6. Rd3     e6
7. Ž1f3    h6
8. Žxe6   Ve7
9. O-O   fxe6
10.Rg6+   Kd8
11.Rf4     b5
12.a4     Rb7
13.Be1    Žd5
14.Rg3    Kc8
15.axb5  cxb5
16. Vd3   Rc6
17.Rf5   exf5
18.Bxe7  Rxe7
19.c4

Juodieji pasidavė

Garis 17-u ėjimu
atidavė valdovę,
o kartu prarado
ir karūną...

G. Kasparovo strategija mače nepasiteisino. Dėl nepaaiškinamų priežasčių, jis atsisakė savo mėgiamų atvirų padėčių ir žaidė taip, tarsi jo vietoje sėdėtų jo ilgametis varžovas A. Karpovas, kuris mėgo juodaisiais žaisti Karo-Kano gynybą.

Tačiau „Deep Blue" šis žmogiškasis faktorius nesutrikdė ir po Kasparovo klaidos, padarytos jau 7-ame ėjime, žvaliai aukojo žirgą. Duomenų bazės analizė parodė, kad po šios aukos „išgyvena“ tik kas devintas nelaimėlis.

„Deep Blue“ nepaliko jokių vilčių - ir mums beliko tik apstulbus stebėti trumpiausią oficialią žmogaus ir mašinos dvikovą. Laikrodis buvo sustabdytas jau 19-ame ėjime ir, resultatui esant 3,5 : 2,5, mačą laimėjo kompiuteris. Kaip tokia proga nepasimėgauti šampano burbuliukais?

O Kasparovas šoko būsenoje viešbučio kambaryje karšligiškai sklaidė kompiuterio sklaidinius, tikėdamas, kad pavyks surasti nuostabaus "Deep Blue" žaidimo principus. Jis panoro revanšo prieš kompiuterį, tačiau IBM atsisakė!

Bet šiam rūpi ne vien žaidimai. "Sodrus mėlynasis" pasiruošęs pulti vėžinius susirgimus kurdamas ir testuodamas naujus vaistus. Milžiniško situacijų kiekio analizė leis 12-os metų trunkančius tyrimus atlikti du kartus greičiau.

Komentarai partijai

Deep Blue - Kasparov
5. Žg5!?
G. Kasparovas pasirinko Karo-Kano gynybos Steinico variantą (Rusijoje jis vadinamas Botviniko-Smyslovo sistema). Šis „Deep Blue“ ėjimas pradėtas naudoti gana neseniai ir pažeidžia šachmatų principą „debiute neik ta pačia figūra dukart“, tačiau juo užpuolamas silpnas laukelis f7.

Deep Blue - Kasparov
7. ... h6?!
Keistas teoriškai gerai pasikausčiusio Kasparovo pasirinkimas. Vėliau jis aiškino, kad norėjo išvesti kompiuterį iš „komforto“ zonos. Iš tikro jis nėra, tačiau po jį sekančios žirgo aukos žmogui labai sunku gintis prieš kompiuterį – ką ir parodė ši partija. Gal Kasparovas tiesiog tikėjosi. Kad kompiuteris neaukos, jei bandys „paskaičiuoti“ materialinį santykį.

8. Ž:e6!
Ši auka gerai žinoma teorijoje ir Kasparovas turėjo apie ją žinoti. Vėliau buvo išsiaiškinta, kad šis variantas į debiutų bazę buvo įdėtas jau žaidimo dieną.

8. Ve7
Vietoje to, kad iškart nukirstų žirgą, Kasparovas pradžioje jį „suriša“. Daugelis komentatori kritikavo šį ėjimą, nes valdovė galėtų užimti geresnį laukelį c7.

11. ... b5?
Čia kompiuteriui „naujas“ ėjimas, kurio nėra DB, - ir nuo čia jis ima mąstyti savo galva. Kasparovo idėja buvo pasidaryti erdvės valdovės sparne ir sutrukdyti baltiesiems sužaisti c4, tačiau jis yra klaida, nes susilpnina pėstininkų struktūrą ir leidžia baltiesiems atverti linijas.

Deep Blue - Kasparov
17. Rf5
Baltieji ketina prasiveržti su bokštais, tad Kasparovas negali išlaikyti materialinės persvaros ir priverstas atiduoti valdovę už bokštą ir rikį. Tačiau ir tai jau nepadeda...

Anonsas, buvęs prieš mačą ir apie
„Deep Blue“ pergalę antrojoje partijoje.

Ateityje bus paruošti ir detalūs komentarai ir analizė ne tik šia, bet ir kitoms mašinos ir žmogaus mačo partijoms. Tad nuolat stebėkite IBM puslapį, laukdami naujienų. O aš Jūsų neapvilsiu...

IBM - tai visas pasaulis!

Lužino gynyba
Pirmasis čempionų mačas
Tos nepaprastos figūrėlės...
Magiškieji šachmatai
Čigorino variantas
Vartiklis