VARTOLOGIJA
Apie įvairias vartotojų rūšis ir kaip su jais elgtis

Paprastas Idiotas

Tai bazinis vartotojo tipas. Paprastai tik sėdi prie savo monitoriaus ir žiūrinėja pornografinius paveiksliukus.


     Tipiškas dialogas
      V.: "Kompiuteris nedirba."
      S.: "Kas jam atsitiko?"
      V.: "Kompiuteris nedirba."
      S.: "Gerai. Kuriuo kompiuteriu dirbote?"
      V.: "Kompiuteris nedirba."
      S.: "Gerai, aš girdžiu. Kur tavo kompiuteris?"
      V.: "Kompiuteris nedirba!"
      S.: (atsidūsta) Nueinam kartu į tavo kambarį."
      V.: "Kompiuteris nedirba?"
      S.: "Grįžk atgal į savo kambarį."
      V.: "Atgal. Į kambarį."

     Reiškinio dažnumas:
         Labai jau dažnas.

     Siūlomas elgesys:
         Sunaikinti. (Yra tokia gera UNIX komanda "Kill" :))

Niurgzlys

Atsistoja prie sistemos administratoriaus durų ir kalba labai tyliai ir labai neaiškiai. Kartais galima priversti kalbėti truputį garsiau. Labai dažnai išeina po menkiausio paerzinimo.


     Tipiškas dialogas
      V.: "mmurrmmurrnetskeipemmurrmmurrmmurr"
      S.: "Atleiskit, kažką pasakėte?"
      V.: "mmurrmmurrmurservismmurrpaketasmmurr"
      S.: "Atsiprašau, nesuprantu Jūsų."
      V.: "...negaliu paleisti Netscape..."
      S.: "Pabandyk klaptelti pele ant Netscape ženkliuko."
      V.: "mmurrmmurrmmurrmmurrmmurrmmurr"

     Reiškinio dažnumas:
         Labai dažnas

     Siūlomas elgesys:
         Sunaikinti.

Aršus reikalautojas

Lėtai įeina į sistemos administratoriaus kambarį ir pradeda pliurpti nesąmones, gana agresyvia maniera. Buvo kažkada kažkaip susipažinęs su kokiu nors vienu techniniu terminu, kartais dviem, ir jais naudodamasis viską kaltina.


     Tipiškas dialogas
      V.: "Turite ką nors padaryti dėl tų kolizijų SCSI kanale!"
      S.: "Ką?"
      V.: "Taip negali tęstis, turite tai pataisyti, tuoj pat!"
      S.: "O kokia problema dabar atsirado?"
      V.: "SCSI nedirba, va kas yra. Ir jis lėtas."
      S.: "Kaip jis gali būti lėtas jei nedirba?"
      V.: "Nežinau, Jūs ekspertai, ne aš."
      S.: "Tai kame problema?"
      V.: "Viskas labai lėtai. Ar klausote ką aš sakau?"
      S.: "*KAS* labai lėtai?"
      ...ir tai tęsiasi tol, kol sistemos administratoriui
      nusibosta ir jis nueina su vartotoju į jo kambarį ir randa,
      kad iš kompiuterio buvo ištrauktas tinklo kabelis. Kodėl
      pradedama kalbėti apie SCSI niekad nebuvo nustatyta.

     Reiškinio dažnumas:
         Labai dažnas.

     Siūlomas elgesys:
         Sunaikinti.

Ekonomistas

Tai tikrai bjaurus tipas.


     Tipiškas dialogas
      V.: "Tai kaip vyksta konkursas naujam serveriui?"
      S.: "Gerai, pirmiausia mes turime Dungkryp MT. Jis didesnis negu mūsų
          serverinė, elektros jam reikia tiek, kiek pagamina hidroelektrinė,
          jei kas nors per arti prieina prie jo konsolės, jis pragariškai
          kvatoja, yra bjaurus, smirda siera, Greenpeace ir Exxon kartu (!)
  paskelbė pareiškimą prakeikdami jo sukūrimo momentą, jo negalima
  importuoti į daugumą civilizuotų valstybių, jis turi įprotį siuntinėti
  šlykščius e-mailus direktoriui. Be to jis nedaro to, ko mums reikia.
  Antras pasiūlymas yra Frotzpock 3000. Jis nedidelis, elegantiškas,
  energiją gauna iš Žemės magnetinio lauko, dainuoja švelnias daineles,
  skleidžia aplink save tik džiaugsmą, valo grindis, plauna indus,
  trina nugarą, primena apie žmonos gimtadienį, viską daro tiksliai
  ir be klaidų ir kainuoja tik 5 doleriais daugiau negu Dungkryp.

V.: "Tai pasirinkimas aiškus. Renkamės Dungkryp MT."
      S.: "KĄ?!"
      V.: "Juk tu pasakei, kad jis pigesnis, ar ne?"

     Reiškinio dažnumas:
         Paprastai nedidelė grupelė kompanijoje.

     Siūlomas elgesys:
        Pakilkite ir numeskite ant jo atominę bombą
        (vienintelis garantuotas metodas).

Reklamos auka

Gali būti sunku atskirti nuo paprasto idioto, bet skirtumai pasireiškia kai tenka diskutuoti apie tai kokią įrangą įsigyti.


     Tipiškas dialogas
      S.: "...ir todėl akivaizdu, jog mums reikia rinktis Frotzpock."
      V.: "Aš skaičiau labai blogą atsiliepimą apie Frotzpock prekybiniame
          žurnale. Apžvalgininkai turėjo labai didelių problemų atidarinėdami jo
          įpakavimo dėžę."
      S.: "Gerai, tai mums nesukels problemų. Aš žinau kaip atidaryti kartonines
    dėžes."
      V.: "Jie geriau vertina Dungkryp 89. Jam nereikia jokių kvailų dėžių,
          nes jis pats prasisunkia pro duris."
      S.: "E, Dungkryp visai nedaro to, dėl ko mes perkame naują mašiną."
      V.: "...o DungUser Magazine rašo, kad naujos versijos tėvas beveik
           nesmirda česnakais"

     Reiškinio dažnumas:
         Labai dažnas

     Siūlomas elgesys:
         Sunaikinti.

Nenuilstantis plepys

Atsistoja prie sistemos administratoriaus durų ir pradeda nesustodamas kalbėti apie kažkokią problemą.


     Tipiškas dialogas
      V.: "Labas tikiuosi nepertraukiau jūsų man iškilo problema aš nebegaliu
          atsispausdinti paveiksliukų iš Netscapo nors vakar galėjau ir dar prieš
          dvi dienas galėjau bet praėjusį trečiadienį kažkodėl tikriausia dėl
          kažkokio aptemimo ar spausdintuvai kartais negali pradėti blogai
          dirbti jei dingsta eletra kaip ir kompiuteriai aš negalėjau prisiloginti
          kol neatsirado elektra nors ir bandžiau milijoną kartų na gal ne
          tiek daug bet tūkstantį tai tikrai bet mano klaviatūra nusidėvėjusi
          ir aš nematau kas parašyta ant klavišų todėl kitą dieną nuėjau pas
          samndėlininką naujos klaviatūros bet man paskė kad taip iš karto aš
          jos negalėsiu gauti reikia užpildyti blanką ar tu girdėjai ką nors
          apie tą kvailą blanką jie neįsivaizduoja kokį svarbų darbą aš dirbu
          be manęs niekas daugiau to nesugeba na aš ir jiems taip pasakiau
          tik gal kitokiais žodžiais bet jie manes visai neklausė ir užsispyrę
          reikalavo tos kvailos formos ir galų gale man reikėjo nueiti tos
          formos bet sužinojau jog formai gauti reikia pasiųsti laišką kažkam
          bet laiško aš negalėjau pasiųsti nes klaviatūra nedirba ir ar gali
          patikėti kad tik po dviejų dienų aš išmokau pasiųsti laišką
          tesinaudodamas tik savo nosimi ar įsivaizduoji kaip sunku per
          visą dieną sukurti tą laišką o paskui sužinojau kad mūsų skyriuje
          yra visa stirta tų blankų prie spausdintuvo ir dauginimo aparato
          tai nuėjau pas Bobį ir paklausiau kur tas dauginimo aparatas ir jis
          pasakė kad jie dabar jį remontuoja ir negalima juo naudotis
          bet aš jam paaiškinau kad man jo nereikia o reikia tik blanko…"

     Reiškinio dažnumas:
         Labai jau dažnas.

     Siūlomas elgesys:
        Tegyvena. Labai lengva ignoruoti ir,
        kol jis būna, netrukdo kiti.

Taisytojas

Kenčia nuo iliuzijos, kad sugeba išspręsti problemas pats ir smulkias nesėkmes paverčia į visa apimančias nelaimes. Dažnai apsimeta sysadminu.


     Tipiškas dialogas
      V.: "Pašto serveris dirbo lėtai, todėl aš jį truputį apžiūrėjau.
          Aš pamačiau kad jis tikrai persiunčia daug pašto todėl pašalinau
          kai kuriuos senus procesus, kurių niekas nenaudoja. Bet kai tik aš
          sunaikinau labai seną procesą 'init' mašina visai sustojo!"

     Reiškinio dažnumas:
         Labai jau dažnas.

     Siūlomas elgesys:
         Sunaikinti.

Tranas su vienkartinio įrašymo smegenimis

Kartą į jo smegenis įstrigo faktas. Nuo tada jis naudoja tą faktą viskam.


     Tipiškas dialogas
      V.: "Mano kopiuteris labai lėtas. Yra labai didelis procesas mano
           sistemoje. Sunaikinkite jį."
      S.: "Um, tai jūsų X serveris. Ar *tikrai* nori kad aš jį sunaikinčiau?
          Ir jis visai nedidelis, tik imituoja kad naudoja atmintį."
      V.: "Taip. Sunaikinti jį."

      <Kitą dieną>

      V.: "Mano kompiuteris nebedirba. Jame tikriausia labai didelis procesas.
          Sunaikinti jį."
      S.: "Kaip aš tai padarysiu, jei kompiuteris nedirba?"
      V.: "Yes. Sunaikinti jį."

      <Dar kitą dieną>

      V.: "Mano kompiuteris dega. Jame tikriausia labai didelis procesas.
          Sunaikinti jį."
      S.: "O gal geriau iškviesti gaisrininkus?"
      V.: "Yes. Sunaikinti jį."

     Reiškinio dažnumas:
         Labai jau dažnas.

     Siūlomas elgesys:
         Sunaikinti.

Vartotojas

Jei sutiksite tokį(-ią), laikykite save labai laimingu.


     Tipiškas dialogas
      V.: "Atsiprašau, ar galiu paklausti?"
      S.: "Apie ką?"
      V.: "Aš turiu nežymią problemą. Tikiuosi netrukdau Jums?"
      S.: "Visai ne. Kokia tai problema?"
      V.: "Tai BogoGraphics paketas. Aš bandau panaudoti naujas trečios
          versijos funkcijas, bet jos neveikia. Aš patikrinau ar pakanka
          atminties, ar korektiški failų atributai ir instaliavau viską
          pagal README failo instrukcijas. Gavau pranešimą apie klaidą.
          Jis nėra informatyvus, bet aš jį vistiek užsirašiau. Bandžiau
          surasti jį vadove, bet ten jo nėra. DUK (FAQ, dažnai užduodamuose
          klausimuose) apie trečią versiją dar nieko nėra. Kaip manote,
          ar galite kuo nors padėti?"
      S.: "Tuokimės!"

     Reiškinio dažnumas:
           Tikėtina, kad tai mitas.

     Siūlomas elgesys:
           Neleiskite jam/jai pasprukti!

Teksto pabaiga >>>>>>>>

Parengė Jonas T.

Pasaulis - nėra vien darbas, susilaikymas - dora, bet žmogus ne vien juoda duona gyvas... Mus laikė uždarę geležiniame narve - bet mes norime išeiti... Tad - eikite!

Galite papildomai paskaityti:
Jei jie atskristų...
Nesąmonienos
Juodieji anekdotai
Atspindžiai: Žemai toli
Savaitės anekdotų rinkinys
Kas geresnio pas Laimėnus
Kas per mokslas - pindologija
Nieko naujo tinklų padangėje
'Agurkai yra geriau už vyrus'.
Rinkinys: Juokai ir juokeliai
'Keli požiūriai į šūdą'
Ką platina mašalai?
Viena eilute!
Vartiklis