Praeitą mėnesį 'Vartiklio' redaktorius pasirinko
'Žvaigždžių treko' žaidimą (o šį
mėnesį apie 'Žvaidždžių treką' galite paskaityti jau
'Humoro' skyrelyje). Šį mėnesį vainikuoja kitas strateginis žaidimas
'Šaškės', - programa sukurta Lietuvoje (autoriai Linas Medžiunas ir Vilmantas Baranauskas,
buvę Vilniaus Zemynos vid. m-klos mokiniai, dabar jau studentai)
Galite jį dabar ir atsisiųsti.
Pora pastabų apie šio žaidimo MS-DOS versiją (yra sukurta versija ir Windows terpei). Šaškės, kaip žinia, vaikšto tik įstrižai ir tik juodais langeliais. Tačiau autoriai nežino apie klavišus 'Home', 'End', 'PgUp' ir 'PgDn' mums palikdami tik statmenas rodykles, su kuriomis į paskirties tašką reikia kulniuoti ir per baltus laukelius.
Antra, nors programa kurta ir Lietuvoje, tačiau tuo suabejoji, kai pažvelgi į meniu, - kažkodėl žodžiuose dingsta diakritiniai ženklai. Velniai jų nematė, - žaidimui jie netrukdo! Važiuojam!
Greitai perkandi "mašinos" mąstymą ir greitai nelieka įdomumo su ja žaisti, nes programa neturi pasirinkimo lygiavertėse situacijose ir visuomet toje pat situacijoje daro tuos pačius ėjimus. Labai programai praverstų ir minimali standartinių pradžių (debiutų) bibliotekytė, - vėl gi kiekvieną kartą žaidžiant į tavo tą patį ėjimą būtų atsakoma įvairiai. O dabar vienąkart nugalėjęs kompiuterį po to tą patį gali padaryti kada tik nori... Kaip visi smalsaujantys gali atkartoti vieną žemiau pateiktą partiją.
Malonu, kad yra ne tik žaidimo lygių pasirinkimas, bet ir 'kirstukas'. Šioje atmainoje (kaip ir gyvenime) paprasčiausia laimėti prasiveržus į damas, o paskui viską išdalinus. Bet pabandykite patys.
Čia buvo įdomi partija (kitose susitvarkoma žymiai primytyviau):
-JS- prieš kompiuterį "aukščiausiu lygiu"
1. g3-h4 h6-g5 2. h2-g3 d6-e5 3. g1-h2 e5-d4 4. c3:e5 f6:d4 5. e3:c5 b6:d4 6. h4:f6 g7:e5 7. g3-f4 e5:g3 8. h2:f4 e7-d6 9. d2-e3 b6-c5 10. c1-d2 c5-b4 11. a3:c5 d4:b6 12. f4-g5 b6-a5 13. e3-f4 a5-b4 14. b2-a3 c7-d6 15. a3:e7 d8:h4 16. f4-e5 a7-b6 17. a1-b2 b6-a5 18. b2-c3 h8-g7 19. e5-d6 g7-f6 20. f2-g3 h4:f2 21. e1:g3 f6-e5 22. d6:f4 f8-e7 23. f4-e5 e7-d6 24. e5:c7 b8:d6 25. g3-f4 d6-c5 26. f4-g5 c5-b4 27. g5-f6 b4-a3 28. f6-g7 a5-b4 29. c3:a5 a3-b2 30. g7-h8 b2-c1 30. d2-c3 c1-e3
Laimėta padėtis. Tereikia neužleisti pagrindinės įstrižainės, nuvesti visas šaškes į damas, pastatyti trikampį ir pagauti juodųjų damą. Toliau dar buvo:
31. h8-e5 e3-a7 32. e5-h2 a7-c5 33. h2-g1 c5-a3 34. a5-b6 a3-d6 35. c3-d4 d6-b4 36. d4-e5 b4-e7 37. b6-c7 e7-d8 38. c7-b8 d8-e7 39. b8-c7 e7-d8 40. c7-a5 Viskas baigta - liko paeiti g1-d4, o toliau vien gryna technika.
Iki kitų susitikimų "Žaidimų kertelėje".